“Tee oma suhe korda” on sotsiaalkampaania, mille eesmärk on suunata noori sotsiaalmeediasõltuvusest vabanema.
Projekt on teostatud Kuldmuna noortekonkursi võistlustööna.
Graafiline disain
Sotsiaalkampaania
Copywriting
Figma
Briif
Kuidas viia sihtgrupini mõte, et sotsiaalmeediat võiks tarbida mõõdukalt ja nii, et see tooks rohkem kasu kui kahju? Kuidas arendada endas kriitilist mõtlemist? Kuidas raputada end lahti mõtteviisist “olen vähem kui teised” ja panna rohkem tähele, et sotsiaalmeedia moonutab reaalsust?
Kuidas ühendada murekohale tähelepanu juhtimine sooviga oma käitumist ja mõtlemist muuta ning otsida abi veebilehe peaasi.ee kaudu?
Kontekst
Ajaraam
Tiim
Taeva Pesamuna noortekonkurss
48 tundi
Helen Kärt Käbin, Mathias Randrüüt, Herta Velner
Idee
Elu on täis eri suhteid. Mis oleks, kui sotsiaalmeedia oleks inimene? Mis suhe Sul temaga oleks?
Oleks ta Sinu toksiline eks, kes ei lase lahti? Ekstsentriline sõber, kes nõuab kogu tähelepanu? Hea ja toetav sõber? Või hoopis flirtiv võõras, kes teab täpselt, mida öelda, aga jätab Sind alati midagi enamat ootama?
Pane tähele, millises suhtes oled sotsiaalmeediaga – ja tee oma suhe korda.
Mis tunnet kampaania peaks tekitama?
Moodboard
Tone of voice
Probleemi keskpunktiks on noored, kes ärkavad telefon käes ning unistavad kogu aeg millestki muust, kui sellest hetkest, kus nad parajasti on.
Kampaania tone of voice eesmärk on, et sõnum jõuaks päriselt kohale. Selleks on vaja sihtgruppi tunda ning kasutada vastavat keelt.
Selgus ja mõtlemapanevus mängivad reaalsustajuga ning läbi selle tõstatab sõnum küsimuse: “Kas suudan olla ilma sotsiaalmeediata ja vaadata silma päris inimestele?”
Suhte kontseptsioon aitab kampaanial paremini meelde jääda ning tekitada ootamatu arusaama, et äkki olengi sotsiaalmeediaga suhtes.
Tone of voice
Do's & dont's
Lahendus
Sotsiaalmeedia on nagu suhe, mis algas kirglikult, aga nüüd oled Sa kinni.
Kinni suhtes, kust ei oska ega julge lahkuda. Algoritmid sosistavad sulle, mida tahad kuulda, filtrid siluvad kõik vead. See tundub hea… aga kas päriselt ka? Kas sa ikka naudid seda, või lihtsalt ei suuda tervislikku suhet omada?
Tee esimene samm: leia enda tasakaal ja avasta, kuidas olla tervislikult kohal nii ekraanil kui ka sellest väljaspool.
Nupp on popp
Üks viis, kuidas oma katkist suhet korda teha on see hoopis ajutiselt lõpetada – pakume sotsiaalmeediasõltlastele asenduseks nuputelefoni.
Sõltuvus on sõltuvus ning nagu kõlab värskelt valminud noortefilmis “Pikad paberid” laul nimega “Jupp on popp”, kajab vastukaaluks meie slogan “Nupp on popp”.
Üle linna on kleebitud nuputelefonidega kleepsud, millel seisab “Nupp on popp”. Teeme sotsiaalmeedias ning Peaasi.ee lehel üleskutse oma ekraaniaega jagada ning jagajate vahel läheb loosi tasuta nuputelefon.