Meelerahutööriist on kriisivalmidust toetav rakendus, mis aitab kasutajal ootamatuteks olukordadeks valmis olla ning varusid koguda.
Projekt valmis koostöös Naiskodukaitse ja Ole Valmis! äpiga.
Kasutajauuringud
UI disain
Illustratsioon
Figma
Miro
Briif
Aina tugevamad tormid põhjustavad Eestis üha pikemaid elektrikatkestusi ja kriisiolukordi.
Seda silmas pidades looge eksperimentaalseid, loovaid ja digitaalseid lahendusi, mis aitaks Ole Valmis! äppi noorte täiskasvanuteni viia, arvestades praeguseid vajakajäämisi kasutajateekonnas ning parandades teenuse kvaliteeti või pakkudes uusi lahendusi.
Klient
Ajaraam
Tiim
Naiskodukaitse & Ole Valmis! äpp
7 nädalat uuring & 7 nädalat lahendus
Uuring valmis grupitööna, kuhu kuulusid: Helen Kärt Käbin, Gabriella Tarja, Hanna Milk, Greg Mikael Juhanson, Kairiin Koddala
Uuring
1. Projekti esimese sammuna analüüsisime olemasolevat infot, lahendusi, statistikat sihtgrupi kohta ning sealhulgas ka Ole Valmis! äppi praegusel kujul.
2. Intervjueerisime kümmet noort täiskasvanut vanuses 19-23, kes elavad iseseisvalt korterelamus Eesti suuremates linnades, Tallinnas või Tartus.
Just seda sihtgruppi oli oluline uurida, kuna selles vanuses noored on tõenäoliselt hiljuti kodust välja kolinud ning kriisiteemades loodavad tihti toetuda veel vanematele.
Ole Valmis! äpi analüüs
Intervjuude küsimused & vastused Miros
Taipamised
Intervjuude tähtsaimad taipamised olid:
1. Noored ei oska kriisi ette kujutada, kuid sellele mõtlemine tekitab ärevust.
2. Eestis on noorte arvates kriisiolukorras kõige olulisem kodus püsida.
Intervjuudest kogutud info põhjal loodud visuaalid
Süntees
Intervjuude tulemusena kujunes kaks persoonat.
Suurimad erinevused nende vahel on teadmised, kuidas kriisiolukorras käituda ja tunded või ärevus, mis teemaga seoses tekib.
Aspekt, mis neid ühendab, on see, et kumbki pole valmistumise suunas ühtegi sammu teinud.
Persoona 1
Persoona 2
Kasutaja-
teekond
Pärast uuringufaasi jätkasin lahenduse ideetamisega individuaalselt.
Seadsin eesmärgiks luua uus lahendus, mis toetaks kriisiks valmistumist ärevust tekitamata.
Selleks lõin kasutajateekonna, milles tähtsaimad märksõnad on
juhendamine
personaliseerimine
sujuvad üleminekud sammude vahel
odavaimate poodide leidmine.
Väljavõte kasutajateekonna kaardistamisest
Testimine
Pärast esimeste wireframidega kasutajatestide tegemist sain sisendit, milline infohierarhia on loogiline ning mis tekitab kasutajas segadust.
Testimisest ilmnes ka see, millised funktsioonid tekitavad rohkem elevust ning mida peetakse kasulikuks –enim positiivset tagasisidet sai veeallikakaart.
Esimene visand veeallikakaardist
Wireframe testimine
Lahendus
Lõpplahendusena valmis äpp, mis keskendub kriisiks valmistumisele läbi positiivse kõnekasutuse, sõbralike illustratsioonide ning rahustavate värvide.
Idee on inspireeritud meelerahufondist – ka varumine on ootamatuteks olukordadeks tagavara kogumine.
Kuna lahenduse sihtgrupp olid noored täiskasvanud, keskendub rakendus varude hankimise puhul ka rahakotisõbralike võimaluste leidmisele – varusid saab ka toidujagamiskapist ning veeallikatest.